Logo van de Maand | DB (1938-1961)

In 1932 verkoopt de familie Deutsch zijn carrosseriebedrijf aan René Bonnet. Charles Deutsch blijft aan en wordt in 1938 partner. Als Deutsch-Bonnet richten de partners zich op het maken van lichtgewicht raceauto’s. Na de Tweede Wereldoorlog wordt de productie hervat. Omgedoopt tot kortweg DB verschijnt in 1950 een op een Panhard gebaseerde cabriolet op de Autosalon van Parijs en in 1952 staat er zelfs een auto van DB op de stand van Panhard tentoongesteld, waaruit innige samenwerking blijkt. De racewagens van DB worden veelvuldig particulier ingezet in de rallysport en op internationale circuits zoals tijdens de 24 Uur van Le Mans, de 12 Uur van Sebring, de 12 Uur van Reims en de Tour de France Automobile, het laatstgenoemde evenement onder andere met prins Rainier van Monaco als groot fan van het merk aan het stuur. Een ambassadeur die het merk beroemd weet te maken. Als Bonnet en Deutsch het begin jaren zestig niet eens worden over hun ontwerpfilosofieën gaan ze uit elkaar. DB sluit in 1961 na ongeveer 1.000 gebouwde auto’s zijn deuren.

Wilt u op
de hoogte blijven?

Meld u aan op onze nieuwsbrief en kom als eerste te weten wat er in de auto wereld gebeurt!