Facelift voor GT3 en GT3 Touring
Aan iets wat goed is moet je niet te veel sleutelen en dat heeft Porsche dan ook niet gedaan bij de facelift van de GT3. Een aantal bescheiden uiterlijke aanpassingen zorgt voor meer downforce en een efficiëntere luchtstroom. Daarbij valt vooral de nieuwe diffusor aan de voorzijde op, net als de grotere luchtinlaten. De voorwielophanging kreeg nieuwe draagarmen en een lager geplaatst kogelgewricht waardoor de duikneiging bij het remmen wordt verminderd. De atmosferische 4,0-litermotor werd voorzien van twee partikelfilters en vier katalysatoren om te voldoen aan de nieuwste milieueisen. Desondanks bleef het vermogen van 510 pk gelijk, maar daalde het koppel met 20 Nm tot 450. Zowel de versie met PDK als de uitvoering met handgeschakelde versnellingsbak hebben een 8 procent kortere eindoverbrenging waarmee de sprint naar 100 km/h met 0,5 seconden is teruggebracht tot 3,4 voor de automaat en 3.9 seconden met de handbak. De topsnelheid is respectievelijk 311 en 313 km/u. Vooral de prijs is veranderd, die steeg maar liefst 36 procent tot € 318.800. Dat bedrag is inclusief een bijdrage aan onze nationale schatkist van zo’n € 143.000. Manthey Racing doet overigens nog een enorme schep bovenop de fijngeslepen GT3, letterlijk met de nieuwe Manthey Kit. Een gesplitste achtervleugel van koolstofvezel met verhoogde zijvinnen verhoogt de neerwaartse druk tot 1.000 kilo bij 285 km/h. De prijs van dit pakket is nog niet bekend.