Iso Grifo A3/L Spider Prototype, 1964 verkocht voor € 1.736.812
Slechts één originele Iso Grifo-cabriolet is er door Bertone gebouwd, dit is hem. Deelt verschillende onderscheidende kenmerken met de originele ‘A3/L Coupé Prototype’ waaronder de opvallende openingen aan de zijkanten met zichtbare uitlaatpijpen. Bertone bouwde de auto in het geheim als verrassing voor het management van Iso. De carrosseriebouwer stelde de auto tentoon op Europese autoshows, waaronder prominent op de Autosalon van Genève in 1964. Na zijn showcarrière werd de Spider in 1967 geëxporteerd naar de VS. De nieuwe eigenaar zou de auto meerdere keren adverteren in Road & Track, maar het zou tot 1973 duren voordat een koper werd gevonden. Rudi Klein kocht de auto in 1980 nadat de Grifo een ongelukje had gehad waarbij zijn originele neus was beschadigd. Klein nam in het begin zelfs regelmatig plaats achter het stuur van de auto, die was voorzien van een conventioneel Grifo-front. Verdween uiteindelijk ook al snel uit het straatbeeld om veertig jaar later pas weer boven water te komen.