Bugatti 57 TT 1935
Tot 1934 was er voor bijna elk carrosserietype een apart Bugatti-chassis. Om kosten te besparen besloot Ettore Bugatti om een chassis te ontwerpen dat beschikbaar zou zijn met verschillende carrosserievarianten, waarvan de meesten zouden worden ontworpen in de eigen Bugatti-fabriek. De leiding over het ontwerpteam van het nieuwe model was Ettore’s zoon, de slechts 23 jaar oude Jean Bugatti. Extreem dure modellen zoals de Type 41 Royale en de Type 50 waren geen groot succes, dus werd gekozen voor een kleinere motor met een cilinderinhoud van 2,8 liter. De 57 TT was speciaal gebouwd voor kolonel GM Giles – oprichter van de Britse Bugatti-club – voor zijn deelname aan de Tourist Trophy van 1935 op het circuit van Dundrod. Hij liet de auto uitrusten met een motor met hogere compressie die naar verluidt 148 pk produceerde. De Type 57 TT was uitgerust met een Tourer-carrosserie door Bertelli uit Feltham, naar een ontwerp van de broer van kolonel Giles, Eric. Liefkozend bekend als ‘Terese’, werd de auto tijdens de TT naar een indrukwekkende derde overall en tweede in zijn klasse gereden door een andere grote Bugatti-liefhebber, Earl Howe.