Hudson Italia, 1954 verkocht voor € 467.648
Met de ‘step-down’-modellen zoals de Hornet had Hudson na de Tweede Wereldoorlog succes in handen. Maar dat dit geen garanties bood bleek toen Hudson in 1953 de compacte Jet lanceerde. Hudson-stylingchef Frank Spring wendde zich daarom tot Carrozzeria Touring uit Milaan om er wat pit aan toe te voegen. De Hudson Italia, op de Jet gebaseerd, was een droomauto met een strakke, handgevormde carrosserie, een sportief interieur met speciaal ontworpen verstelbare kuipstoelen voorin en een Hudson zes-in-lijnmotor met dubbele carburateur en een overdrive-transmissie met drie versnellingen. Mooi was het resultaat zeker, toch bracht het huwelijk slechts 25 exemplaren. Dit exemplaar was Hudsons showauto in de Verenigde Staten en Canada. De eerste particuliere eigenaar was Earl Armstrong die de auto eindeloos bleef aanpassen, waaronder het monteren van een Buick V8. Werd in 1980 aan de tweede eigenaar verkocht die hem naar originele specificaties terugbracht. Na diens overlijden hield zijn neef de auto in de garage, tot nu.