Borgward opnieuw ter ziele
Het Duitse automerk Borgward dat in 1939 door Carl Borgward werd opgericht en korte tijd de op een na grootste automaker van de Bondsrepubliek Duitsland was, ging begin jaren zestig al op spectaculaire wijze ten onder. Nadat de Amerikaanse importeur kopje onder ging kwam de fabrikant met enorme voorraden te zitten en toen het Duitse weekblad Der Spiegel begon te schrijven over Borgwards slechte financiële positie, namen de bestellingen verder af met als gevolg, een nog groter overschot op het fabrieksterrein. Beweerd werd dat Daimler-Benz samenspande met de media om Borgward van de kaart te vegen, maar bewijs daarvoor werd nooit gevonden. In 2015 beleefde het merk door de kleinzonen van de oprichter een heropleving met de introductie van een nieuw model, geproduceerd in China. In 2017 ontving Borgward nog de German Design Award 2018 voor de elektrische uitvoering van zijn BX7-model, maar het mocht niet baten. In april vorig jaar vroeg het bedrijf met een schuld van 750 miljoen dollar opnieuw faillissement aan en dat is nu dan ook definitief uitgesproken.