- Categorie: Nieuws
Arosa ClassicCar
Bekend als een van de grote Europese bergraces is de Arosa ClassicCar het walhalla voor ambitieuze deelnemers met een voorliefde voor haarspeldbochten. Want het parcours van een 7,3 km lange weg die zich uitstrekt tussen Langwies en Arosa is met zijn 76 bochten en 422 meter hoogteverschil zelfs voor de meest ervaren coureurs uitdagend.
Met over het algemeen wisselvallig weer eindigde de 18e Arosa ClassicCar met een zonnetje. Onder toeziend oog van vele liefhebbers van klassieke auto’s die naar Schanfigg waren afgereisd boekte Florian Feustel zijn derde overwinning op rij, Roman Becvarik deed voor de vijftiende keer mee en won met zijn Ferrari 250 GT. De magie van het evenement vond niet alleen op het circuit plaats, ook langs de route, bij de finish en in de paddock waren er overal stralende gezichten. Het evenement draait dan ook niet uitsluitend om de race zelf, maar ook om het samenkomen, de bezienswaardigheden en de activiteiten die in het verlengde van de competitie worden georganiseerd. En het leuke is dat (semi-)amateurs met getunede hatchbacks naast professionele coureurs met kostbare Groep C- of IMSA-raceauto’s deelnemen. In totaal telde de startvelden 170 auto’s van allerlei pluimage. Veel speciale raceauto’s waaronder Alfa Romeo’s, Austin Healeys, Jaguars, Lancia’s, Lotussen en Porsches uit de jaren zestig en zeventig, evenals een handvol Groep B- en DTM-legendes uit de jaren tachtig en negentig verschenen aan de start. Maar de spectaculairste auto op de heuvel was zonder twijfel de Ferrari 512M uit 1971. Arosa ClassicCar is een echte aanrader voor op de agenda van volgend jaar.